Vi havde en svær start - hvad skulle vi beskæftige os med, hvad forventes der af os, hvordan lavede vi en blogg og hvordan der dokumenteres i denne og hvad f..... betød en virtuel fremlæggelse ? Der var mange spørgsmål og det er der nok stadig...
Brainstorming gav blandt andet forslaget snørebåndsbinding som vi enigt syntes kunne være spændende at arbejde med. Her så vi en mulighed i at få et æstetisk strejf ind i processen ved hjælp af forskelligt materiale som både kunne føles, måske lugtes og arbejdes forskelligt med.
Vi blev enige om at læse lidt forskelligt teori om bla. udvikling - det var svært at relaterer teori til praksis uden at se omsorgssvigt, hvis barnet ikke kunne snøre et bånd. Men som Charlotte påpegede kunne det også være en indgangs vinkel for pædagogen.
Da vi begyndet at tænke 7 trins modellen ind viste det sig det var svært at lave et projekt som dette kun med børnehave(klasse)børn og vi fik derfor hjælp af andre aldersgrupper af børn. Så de forskellige trin blev opfyldt efter sværhedsgrad.
SMTTEmodellen har været med hele vejen liggende i baggrunden som en rød tråd der kunne holde os på sporet.
Har prøvet hele tiden at lægge tanker og færdiggjort materiale på bloggen for at vise hvad vi havde leget med og havde gang i.
Til sidst fik vi afprøvet vores projekt med forholdsvis god succes - nu er det så bare spændende at følge den efterfølgende proces og hvad den afføder men det er måske noget der kan nå at komme med i den virtuelle fremlæggelse.
Frem til den virtuelle fremlæggelse vil vi opsætte plakaten til børnene, uddele pjece til forældre og spørge om vores formidling af snørebåndsbinding har hjulpet, for at komme omkring vores evaluering i SMTTE-modellen.
Kære blog
SvarSletMange tak fordi jeg har måtte læse med i udarbejdelsen af en fantastisk blog.
Mange tanker er gjort og skrevet, side op og side ned.
Og mange diskussioner ligeså.
Det har sikkert ikke været nemt, at skulle dele tanker og ideer med andre, og det har sikkert heller ej været let, at skulle udvikle et konkret produkt, som kunne ”anvendes i praksis”, vinklet med en pædagogisk pointe.
For ikke at tale om, at blogge med hinanden, hvilket kan udvikles noget mere, når man mestrer blogs, som kommunikations og refleksions platform.
Men det er alligevel lykkes…, over al forventning, særligt med det sidste indlæg, resume af bloggens historik.
Jeg kan som underviser i pædagogik meddele at jeres blog, er
GODKENDT = PÆD/DKK forløbet er bestået.
Charlotte